Revolving, 1919 Relief construction of wood, metal, cord, cardboard, wood, wire, leather, and Oil on canvas122.7 x 88.7 cmThe Museum of Modern Art. New York City
Merzbild 5B (Picture-Red-Heart-Church), April 26, 1919.Collage, tempera, and crayon on cardboardGuggenheim Museum, New York
Konstruktion fur edle Frauen (Construction for Noble Ladies), 1919 Assemblage40 1/2 x 33 in. (103 x 83.3 cm)Los Angeles County Museum of Art
Merz Picture 25A: The Star Picture, 1920 Montage, collage and oil on cardboard104.5 x 79 cmKunstsammlung Nordrhein-Westfalen, Dusseldorf
Merz 163, with Woman Sweating, 1920.Tempera, pencil, paper, and fabric collage mounted on paperGuggenheim Museum, New York
Oval Construction, 1925 Wood, plywood, nails, and paintYale University Art Gallery, New Haven, Connecticut
Maraak, Variation I (Merzbild), 1930 Oil and assemblage of objects on board46 x 37 cmGuggenheim Museum, New York City
Merzbilde med regnbue (Merzpicture with Rainbow), c. 1939Assemblage61 3/8 x 47 5/8 in. (155.9 x 121 cm)Private collection
Schwitters designou o seu programa estético de Merz, um termo sem significado especial que se referia aos seus poemas, a uma revista que editou e aos seus trabalhos plásticos. Desenvolvendo uma via quase orgânica, espontânea e automática- ASPECTOS QUE O IDENTIFICAM COM O DADAÍSMO- as suas obras (as Merzbild) são concebidas a partir da reunião de todo o tipo de materiais, objectos e residuos que encontrava ao acaso, segundo a técnica da colagem e assemblage.
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